معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امیدواریم با سرجمع کل بنزین هایی که در پالایشگاه شمالی و پالایشگاه جنوبی و واحد سهروردی تولید می شود، میزان تولید بنزین پالایشگاه اصفهان به حدود ١٧ میلیون لیتر افزایش پیدا کند.
یک کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: ما حتما باید همزمان با حرکت به سمت خودروی برقی روی کیفیت ساخت داخل کار کنیم زیرا اکنون خودروهای داخلی به طور متوسط دو برابر خودروهای مشابه خارجی مصرف داریم و این اصلا قابل قبول نیست.
سیاستگذار در حل مسئلۀ بنزین دچار پارادوکس است. با شرایط فعلی، هر سیاستی اتخاذ کند، دچار مشکلات جدی خواهد شد. تنها یک راهکار برای تغییر شرایط وجود دارد: تغییر برخی پیشفرضها.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختیار قیمت گذاری برای حامل های انرژی اکنون نیز در دست دولت است. ما در برنامه هفتم توسعه نگفتیم که قصد گرفتن این اختیار را از دولت داریم یا نه. اکنون این اختیار در دست دولت است و از سوی دولت نیز انجام می شود. بحث تغییر در قیمت حامل های انرژی نیز در دست دولت است.
در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم با هدف عادلانهسازی و بهرهمندی همه مردم از یارانه بنزین طرحی را بهطور آزمایشی در جزیره کیش به اجرا گذاشت. در این طرح ۴ ماهه آزمایشی، همه شهروندان کیش اعم از مالکان خودرو یا افراد بدون خودرو، سهمیه بنزین ۲۰ لیتر را دریافت کردند. قیمت بنزین در این طرح تغییری نداشت و نرخ بنزین یارانهای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ...
صابری گفت: امیدواریم با ظرفیت حداقل ٢٠ هزار بشکه در روز خوراک میعانات گازی کار بکنیم و ظرفیت پالایشگاه را از ۴٠٠ هزار بشکه در روز به ۴٢٠ هزار بشکه در روز افزایش بدهیم.
خادمی با بیان اینکه تخصیص بنزین به کد ملی کار غیرمنطقی است که تجربه آن در دیگر کشورها نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما منابعی داریم که باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم، باید پالایشگاه احداث کنیم و به جای خامفروشی نفت ایجاد ارزش افزوده کرده و بنزین را صادر کنیم.
یک کارشناس انرژی گفت: قیمت بنزین اگر لیتری ۲۰هزار تومان شود که امکان این اتفاق هم وجود دارد، دیگر دولت نمیتواند کاری انجام بدهد. این روش میگوید که ما مردش نیستیم که قیمت را گران کنیم، واگذار میکنیم به خودتان و هر کاری میخواهید بکنید؛ ته قضیه از نظر من این است. با کمال تاسف و اطمینان بالای ۹۰درصد میگویم این یکشبه نیست که در اوایل آذر این صحبت ...
سهرابی سیانجی را یکی از راهحلها و جایگزینهای اصلی بنزین عنوان کرد و افزود: این سوخت ارزانترین، در دسترسترین و شاید تنها راهحل ناترازی بنزین است جدای از زیرساخت ایجاد شده برای عرضه سیانجی، حدود ۵ میلیارد دلار سرمایهگذاری شده و ما بعنوان یک کشور دارای شبکه مویرگی و زیرساخت پیشرفته در دنیا مطرح هستیم.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: ما بارها اعلام کردیم که میتوانیم مشاورههای تخصصی به دولت ارائه دهیم که طرحهایی که به نفع مردم است بدون کوچکترین مشکلی تدوین و اجرا شود.
وزیر اقتصاد با اعلام اینکه پیشنهاد «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی متوقف شد، گفت: ما در زمینه سیاست گذاری اصلاح نرخ حامل های انرژی، هزینه زیاد داده ایم اما درس کمتر گرفته ایم.
در سومین روز معاملاتی هفته ۱۰ هزار تن بنزین پیرولیز شرکت پتروشیمی شازند روی میز عرضه صادراتی بورس انرژی ایران رفت و به دنبال دادوستد این حجم، معاملهای به ارزش هفت میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار رقم خورد.
نمایندگان مردم در مجلس سازمان برنامه را به منظور حل ناترازی بنزین و ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور، مکلف به تهیه و تصویب برنامه جامع تأمین و تخصیص حاملهای انرژی شبکه حمل و نقل جادهای کشور کردند.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های توزیع کننده گاز مایع گفت: باتوجه به ناترازی بنزین باید به دنبال توسعه صنعت CNG و LPG باشیم چراکه این دو سوخت می توانند ۲۴ میلیون لیتر در روزمصرف بنزین را کم کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران از افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون لیتری بنزین و ۳.۵ میلیون لیتری گازوئیل کشور تا اردیبهشتماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: درحال حاضر روزانه حدود ٢۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ و یورو۵ و حدود ۱۳ میلیون لیتر بنزین یورو۵ و بنزین سوپر تولید و به بازار عرضه میکنیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت: باید در خودروها اصلاحات صورت گیرد یعنی تولید خودروهای با مصرف کمتر در دستور کار قرار گیرد و همچنین خودرهایی که مصرف بالا دارند در لیست حذف قرار گیرند، اصلاح این سیستم میتواند به حل ناترازی کمک کند.
عبوری گفت: به سهامداران مان متعهد هستیم که بتوانیم افزایش سودآوری داشته باشیم. لذا این موضوع که ما بتوانیم هر مقدار به تولید خدمات جانبی فکر کنیم و آن را افزایش بدهیم، مهم و اثرگذار است.